czwartek, 21 lipca 2011

wehikuł czasu

Gdybyś mógł cofnąć czas, zrobiłbyś to?
Jeśli tak, to po co?
Żeby coś zmienić, podjąć inną decyzję?
A może, by przeżyć coś jeszcze raz?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak wyglądało by Twoje życie, gdybyś w przeszłości postąpił inaczej?
Większość z nas bez zastanowienia odpowiedziałaby, że chciałaby się cofnąć w czasie, by coś zmienić. Podjąć inną decyzję w jakiejś sprawie. Na pozór wydaje się, że była zła i gdybyś postąpił inaczej, Twoje życie było by teraz lepsze. Czy aby na pewno? Wyznaję zasadę, że każda "mała, życiowa tragedia" ma w sobie również pozytywną stronę. Zastanów się głebiej... Może właśnie taka "mała tragedia" zapoczątkowała w Twoim życiu coś pozytywnego? Może gdybyś podjął inną decyzję, nie doszło by do czegoś innego? Nie poznałbyś kogoś? Może ominęło by Cię coś, co odmieniło Twoje życie na lepsze?
Ja nie chciałabym niczego zmieniać. Po pierwsze bałabym się, że moje życie nie wyglądałoby teraz tak, jak wygląda. Pomimo wszystkich wad teraźniejszości- mogło być gorzej. Nigdy nie wiadomo, co by mi się przytrafiło. Nie chciałabym ryzykować. Po drugie- nawet życiowe porażki i błędy są czymś pozytywnym i dobrym. Ukształtowały w pewien sposób mój charakter i nauczyły mnie czegoś. Teraźniejszy stan rzeczy w sumie mi odpowiada. Nawet, jeśli coś mi się nie podoba. Jest dobrze tak jak jest i nie chcę niczego zmieniać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz